Valentino: Last Emperor

Today I watched the movie “Valentino: The Last Emperor” and it was really nice movie. The story was discussing the passion of Valentino on his job, on his brand and trying to kept it isolated from other firms to buy it. All the time, we see one thing in Valentino; Passion! This passion emerged a brand and motivated him to stay in fashion business for forty five years. And transforming a name into a fashion icon.

Unfortunately, nowadays becoming a brand is associated with spending on PR and advertisement, finding some slogans, giving message and many more thing which you can easily find in magazines. Actually those things help to make a brand stronger but not for a long time. A brand can evolve into a proper brand only with passion! I know passion does not make cash but provides stamina to jump over obstacles.

Brand Valentino can be seen in automotive business also, especially Ferrari, Maserati, Porsche, Aston Martin, TVR and many others are built up with passion and still lives with passion and under a different brand.

I think Valentino should extend its passion, essence and elegance to a car. But a very specific car which can define Valentino very easily and it should also reflect the elegance. It shouldn’t be a mass production car like German brand, uniqueness is the key element. Then it comes to Maserati. Beautifully designed, elegant, not a part of popular culture, passionate design. GranTurismo and Quattroporte models are fitting with Valentino brand to be expanded on automotive business.

Cars will offer only one colour, specially designed interior, every detail should preserve the Valentino signature and its engine should be remapped or anything else. Interior should not be preferred by customer, it will be offered by Valentino like they did with clothes. If consumers start to change colours and other thing, there won’t be any point to put a Valentino name on those cars.

Pictures are from;
Valentino and Maserati Websites

Traduzione di Google
 
Oggi ho visto il film "Valentino: The Last Emperor", ed è stato davvero bello film. La storia stava discutendo la passione di Valentino per il suo lavoro, il suo marchio e cercando di teneva isolata da altre imprese per comprarla. Per tutto il tempo, si vede una cosa in Valentino; passione! Questa passione è emerso un marchio e spinto a rimanere in attività della moda per quarantacinque anni. E trasformare un nome in un icona della moda.

Purtroppo, al giorno d'oggi di diventare un marchio associato a spese per relazioni pubbliche e pubblicità, trovando qualche slogan, dando messaggio e molti altri che cosa si può facilmente trovare nelle riviste. In realtà queste cose contribuiscono a rendere un brand più forte, ma non per molto tempo. Una marca può evolvere in un marchio proprio solo con passione! So che la passione non fa cassa, ma fornisce la resistenza di saltare oltre gli ostacoli.

Marchio Valentino può essere visto in attività automobilistiche anche, in particolare Ferrari, Maserati, Porsche, Aston Martin, TVR e molti altri sono costruiti con passione e vive ancora con passione e con un marchio diverso.

Penso che Valentino dovrebbe estendere la sua passione, l'essenza e l'eleganza di una macchina. Ma una macchina molto specifico che può definire Valentino molto facilmente e si dovrebbe anche riflettere l'eleganza. Non dovrebbe essere una macchina di produzione di massa come il marchio tedesco, l'unicità è l'elemento chiave. Poi si parla di Maserati. Splendido design, elegante, non una parte della cultura popolare, design appassionato. GranTurismo e Quattroporte sono modelli di raccordo con il marchio Valentino che può essere estesa business automobilistico.

Auto offrirà un solo colore, appositamente progettati interno, ogni dettaglio deve conservare la firma di Valentino e il suo motore dovrebbe essere rimappata o qualsiasi altra cosa. Interni non devono essere preferiti dal cliente, sarà offerto da Valentino come hanno fatto con i vestiti. Se i consumatori cominciano a cambiare i colori e altra cosa, non ci sarà nessun punto di mettere un nome di Valentino su tali macchine.
Contas Premium
Compartilhe este filme: :

Post a Comment

 
Support : Baixartemplatesnovos.blogspot.com
Copyright © 2012-2014. Cars & Life | Cars Fashion Lifestyle Blog - todos os direitos reservados para

CINEHD- o melhor site de filmes online